Andre Sider af mig

mandag den 22. august 2016

Morning has broken - and so am I.

Økonomi har nu aldrig været min stærke side. Gennem årene har jeg hængt fast med næb og kløer, men dog trods alt fået tingene til at hænge sammen økonomisk. Der er blevet klippet mange tæer og h hugget mange hæle, for at jeg kunne sikre mig at der var penge til også at få mad på bordet.

Men det er så nu en af de ting, mit kuldsejlede forhold gør op med. På den negative måde.

Jeg er nemlig "broke". Konkurs. Pengeløs. Fattig. Uden en klejne. Og alt det, bare fordi hun har sørget for at afmelde alt det, hun selv skulle være med til at betale, og sat mig som ene-betaler.

Vand - varme - el - tele - billån - forbrugslån. Hele pivetøjet.

Og samtidig er jeg nødt til at spekulere over, om jeg har råd til at sidde i den bolig, hun bare forlod.

Dirch Passer sagde i en monolog: Skidt med det, for ovenover alting, stråler moar sol........

Et eller andet sted har jeg samme fornemmelse i kroppen. Jeg har overlevet at være alkoholiker i så mange år - klaret de tæv tilværelsen sendte min vej - gennemlevet tabet af kontakt til mine børn - og senest overlevet at mit livs kærlighed viste sig at være mit livs fejltagelse, da  hun stak af med hvad jeg troede var min bedste ven.

Og dagligt minder mine omgivelser mig om, at jeg elskede hende uendeligt højt. Måden hjemmet er indrettet på. Småtingene hun efterlod.Billederne, der dagligt dukker op på den indre storskærm. De venner, der har valgt side. Og meget, meget andet.

Men ved I hvad ? Jeg er ædru, og har også tænkt mig at være det de næste 24 timer. Dét slår savne, tabet, de manglende penge, og alt det andet med mange længder..

.For ovenover alting, stråler moar sol.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar