Andre Sider af mig

onsdag den 20. december 2017

Alle anonyme henvendelser og anmeldelser.........


............ bedes lagt i skraldespanden, på vej ind.

Et eller andet sted i landet, sidder der en person, der åbenbart savner mig. Endda så meget, at vedkommende føler det er hans/hendes pligt, at holde øje med hvad jeg laver, og så indrapportere det til det jobcenter, jeg som langtidssygemeldt er tilknyttet.

Det er helt i orden.

Især, når det åbenbart er den eneste måde, vedkommende kan få kontakt med mig på, uden direkte at henvende sig til mig. Det må jo åbenbart også være for farligt, at tage direkte kontakt til en misbruger som mig - der er sikkert både risiko for at vedkommende selv bliver misbruger, samt bliver forført til at tro på mine sikkert løgnagtige beskrivelser af det liv, jeg har levet - ja muligvis endda forledt til at tro og stole på de åbenlyst uærlige undskyldninger og forklaringer, jeg kunne finde på at diske op med.

Ironi kan være anvendt........

Suk.

Men det er stadig helt Ok. Vi har jo hver vores vej ud i det lys, der ligger for enden af de problemer og opgaver, livet byder os - og jeg har valgt at tage den åbne og ærlige vej, for på den måde dagligt at kunne undgå tilbagefald, ikke bare til flasken, men også til den person, jeg var dengang.

Og lad mig så lige, for en god ordens skyld, slå nogle enkelte ting fast, i min egen anmeldelse af min ukendte Anonyme Anmelders anmeldelse af mig  :

Kære Anonyme Anmelder.

Frivilligt, ulønnet arbejde på en lokalradiostation er ikke ensbetydende med, at jeg hverken er eller bliver helbredt for de sygdomme, der har plaget mig temmelig længe. Jeg får hverken lavere blodtryk, pludseligt forbedrede tarme, eller kureret min syge lever, af at være studievært.

Knuderne i min galdeblære har heller ikke de store muligheder for at undslippe og fade-away, når jeg sender Live-videoer fra radioudsendelserne.Og min lungevolumen stiger heller ikke mirakuløst, når jeg støtter en kammerat i en for ham familiemæssigt fortvivlet situation, ved at passe hans hus og hund, mens han er til begravelse i udlandet.

Det eneste, der sker når jeg gør det, er at jeg holder min depression nogenlunde i skak, så jeg kan leve det liv, jeg har fået siden den dag, jeg blev mør og gik i behandling.

Så at mene, at jeg, citat: "...laver en masse sort arbejde, samtidig med at han modtager offentlig ydelse fra Syddjurs Kommune." citat slut, er vist i dén grad at skyde lysår ved siden af.

Fred nu være med det.

Og fred også være med, at du, min "ukendte" anonyme anmelder, mener jeg flere gange har skrevet grimt om Jobcenter Syddjurs, samt at jeg har gjort dette for at jeg, efter din, min "ukendte" vens, mening ønsker at jeg, citat: "....nok skal klare den, så han, i Per's ord, slipper for jeres sjove idéer, som eksempelvis kunne være en form for aktivering." citat slut.

Men jeg kan nu godt lide, at min Blog bliver brugt som påstået dokumentation for udsagnene - det betyder jo, at jeg i det mindste har én meget trofast læser, af det jeg deler herinde.

Nemlig dig, min "ukendte" anonyme ven.

Tak for det.

Til sidst - for nu at blive i samme jargon, som dig, min kære "ukendte" anonyme ven, så håber jeg at du vil tage denne anmeldelse af din anmeldelse alvorligt, og vil tjekke op på den, gerne ved at komme på besøg, så vi sammen kan tage en snak om, hvad det er der piner dig så meget.

Jeg er klar - og skal nok sørge for at kaffen.... nå nej, theen...... er klar også.

Kærlig hilsen - og en Glædelig Jul til dig,

fra

Din ædru, og ikke anonyme alkoholiker

Per

p.s. ......................................jeg snupper lige de næste 24 timer sammen med dig.

1 kommentar:

  1. Godt "bidt" søtte ven.
    Og så må du gerne videregive et ordentligt los i røvetten på vedkommende fra mig, jeg er nemlig ikke nær så høflig, når det angår de mennesker jeg holder af.
    Kram!

    SvarSlet