Andre Sider af mig

lørdag den 26. august 2017

Selvom jeg veksler mine skeer....


....... til te-skeer, så ender jeg dagligt med at løbe tør for dem.

Jeg har tidligere skrevet om, hvordan problemet med den manglende energi, og det at bruge alt for meget energi, kan beskrives med "The Spoon Theory". En analogi, de fleste kan forstå, og som får mange til at få øjnene op, for de problemer mange med usynlige sygdomme render rundt med.

Samtidig med, at det kan åbne for forståelsen af,  hvorfor mange af os jævnligt er nødt til at strække våben, og erkende at der lige præcis dén dag, ikke er energi til mere.

Og at det, at opbruge al energien, endog kan medføre at man er ude af stand til både at tænke, og handle, de næst kommende dage, men bare er nødt til at nøjes med at eksistere.

Man gør det nu ikke altid ustraffet - det der, med at snakke om manglende energi i analogiform.

Den humoristiske måde at blive mødt på, kan for eksempel være kommentaren: "Du kan da bare veksle dine skeer til te-skeer, og bruge dem lidt langsommere, ikk' ?" Eller den lidt skarpere: "Så lad da være med at bruge så store skeer, mand!"

Der er også den totalt uforstående: "Jamen, hvis du nu anstrenger dig, så kan du da sikkert hive en enkelt ske mere hjem - og så have lidt mere at bruge af....".

Kære venner - nej......

Uanset hvor gerne jeg end vil, er det ikke muligt at hive "flere skeer" - mere energi - frem, end der er til rådighed den enkelte dag. Og uanset hvor kraftigt jeg forsøger, kan jeg ikke "veksle mine skeer", og dermed få mere at bruge af.

Når den sidste ske er brugt - uanset størrelsen - så er der ikke mere at gøre dén dag.

Og måske endda de næstkommende dage, idet det totale forbrug af energi har en tendens til at efterlade ikke bare mig, men næsten alle andre, der render rundt med en eller flere usynlige sygdomme, så trætte og brugte, at det kan tage dagevis bare at komme frem til et normalt energiniveau igen.

Og nok en gang nej - der er heller ingen forskel i kvaliteten af skeerne. Der eksisterer ingen "bedre" energi, end den, der er tilstede, og det er heller ikke muligt at samle nogen "dårligere" energi op.

Så her, hvor trætheden i allerhøjeste grad har ædt næsten hele min dagsbeholdning af skeer ...............

........... aner jeg simpelthen ikke, hvad jeg skal skrive mere i dag.

Jeg har lige brugt dagens sidste ske på ovenstående betragtninger, og er nødt til endnu en gang at trække stikket, og kalde den her dag for overstået.

Hvilket jeg gør med den største Sindsro.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar