Andre Sider af mig

torsdag den 9. februar 2017

At være - eller ikke at være.......


..... på kur

Det har jeg været i snart 4 måneder, med ret varierende resultater. Indrømmet, jeg v a r gået hen og blevet en kende for stor, og havde et BMI, der hyggede sig over grænsen for overvægtighed.

Med en højde på 171 cm og en knoglestruktur som min, burde jeg nok ligge omkring 71-72 kg, give or take en wienerbasse eller to. Det gjorde jeg ikke.

Så udover at tage hensyn til min primære sygdom på daglig basis, begyndte jeg dengang at lave om på min hverdag rent ernæringsmæssigt. 6 små måltider, og begyndende træning via gåture.

Samt henvisning til Livsstilscentret i Horsens.

Har det hjulpet ? Er der succes at spore, og er kiloene raslet af mig ? Både ja og nej. Vægten idag viser 84,9 kg, hvilket betyder at jeg har tabt ca 10 kilo siden min start, men det har den gjort igennem et stykke tid.  Så succes'en kan sige at være foreløbig begrænset, eftersom jeg jo gerne vil have den ned i 70'erne - og have den til at b l i v e der.

Det betyder, at jeg har sat mig ned og spekuleret på, hvad der mon kunne gøres bedre. Jeg e r jo begyndt at træne 2 gange om ugen, og følger mere eller mindre min spiseplan, så hvad kan jeg gøre mere ?

Ups - jeg tror søreme jeg har fundet ud af, hvor fejlen ligger. Nøgleordet er "mere eller mindre"......

For når jeg griber i egen barm, må jeg indrømme at jeg til tider spiser lige lidt mere end planlagt, eller fremstiller aftensmaden lige lidt mere frådsende med råvarerne, end godt er. Plus den der uplanlagte McMorgenmadsburger, der en sjælden gang imellem bliver indtaget på vej til efterbehandling. Og som holder andre hyggeindkøbte kaloriefyldte snacks med selskab på mine sideben.

Så jeg indrømmer hermed, at den kur jeg er på, er lidt langsom - og at det er min egen fejl. Jeg må have lidt mere gang i forbrændingen af de på siden og maven siddende depoter, så jeg kan komme til at bryde den magiske grænse mellem overvægt - og godt udseende hunk.

Salater, ristet rugbrød, kefir, kød, frugt og grønt - er min vej til resultatorienteret succes.

Jeg starter imorgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar