Andre Sider af mig

søndag den 4. juni 2017

Religionsvanvid.


En solsort hugger begærligt brødkrummer i sig, mens gråspurve kvidrende forsøger at komme til fadet. Ganske hyggeligt at kigge på, og noget, jeg normalt ville bruge lang, afslappet tid på at betragte.

Men ikke i dag.

For i baggrunden har jeg fjernsynet kørende, og bliver fortalt om det nyeste terrorangreb på uskyldige mennesker.

Og mens to af fuglene udenfor mit vindue danser en inciterende brødkrummedans, hører jeg om sindssyge, feje, kujoner, der i aftes fór rundt i London City, og stak deres medmennesker ned.

Tog liv, fordi en religion havde formørket deres eget, og fordi sindssyge prælater havde fortalt dem, at der ville være jomfruer at deflorere i et paradis, kun for dem.

Mit hjerte græder.

For de mennesker, der er blevet ofre i en religionskrig, ingen vil indrømme eksistensen af.

For de børn, hvis liv fra starten af blev ødelagt af sindssyge prælater, så de endte deres liv som eksponenter for et had, andre havde pålagt dem - dræbende mennesker, de kunne have elsket, og som kunne have elsket dem.

Og for den verden, der har tilladt en sindssyg og hadefuld ørkenstammereligion at kaste os alle ud i en kamp, der snart kun handler om ren overlevelse, og hvor børn sprænges, kvinder voldtages, mænd torteres, og vi alle mister den sidste rest af menneskelighed.

I Allahs navn.............

Jeg skal ikke kunne sige, om der eksisterer en Gud eller en Allah. Men såfremt der gør, så eksisterer der også en Satan eller en Lucifer.

Og i det til sådan en person tilknyttede Helvede, ønsker jeg alle religioner, samt alle religionsmagere, forkyndere, og deres hellige bøger, kastet ned i.

Måske kunne verden så blive et bedre, mere naturligt sted at leve, og vi kunne alle have den respekt for hinanden, det, at være et intelligent menneske naturligt indebærer.

Indtil da, håber jeg at alle terrorister - uanset hvilken type, hvilken stat, eller hvilken religion de tilhører - vil blive fanget og dømt, før de får held til at slå flere uskyldige ihjel.

Og jeg håber, at verden findet modet til at foretage de ændringer, der skal til, for at vi alle kan leve fredeligt side om side - uden religioner, despoter, prælater, og lignende vanvid.



2 kommentarer:

  1. Nu skal man jo ikke nødvendigvis forkaste alle religioner blot fordi et par enkelte idioter skejer ud og ikke forstår noget som helst. Vi forbyder jo heller ikke spiritus blot fordi enkelte alkoholikere, der som dræbende spritbilister ikke vil indse at de har et problem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er naturligvis også en mening. Men som du sikkert har læst, så er det heller ikke et forbud, jeg omtaler - men bare en verden helt uden religioner. Mon ikke et menneskeligt samliv i gensidig respekt vil kunne være så meget mere befordrende for vores udvikling, end religiøse systemer, der arbejder ud fra tilbedelsen af enkeltvæsener ?

      Slet