Andre Sider af mig

søndag den 29. januar 2017

Tour de Touristique



Har du nogensinde haft brug for, at vise den landsdel du bor i, og som du sikkert holder meget af, frem for nogen ? Du ved, sådan en tur gennem alt, din del af Danmark kan byde på ?

Det har jeg.

Så jeg fandt ud af, at noget af det første man bliver nødt til at sørge for - er godt vejr. Eller i det mindste et vejr, der kan bruges til andet end forrudevask. Det næste,der skal være på plads, er ruten igennem det sikkert utroligt sceniske landskab, din egn er kendt for, og som er placeret i en radius af mindst 20 km fra der, hvor du bor. Og så skal der også være en idé med den tur, du planlægger.

Det er jo hele 3 ting, kan jeg høre den reklameinspirerede del af jer udbryde, så det går da ikke.

Det går i allerhøjeste grad, kan jeg godt love jer.

Jeg satte mig for, at vise mit besøg hvordan det Djursland, jeg er så fascineret af, egentlig ser ud, og kiggede bekymret på vejrudsigten. Den lovede ikke rigtig al den sol, jeg gerne ville have haft til begivenheden, men i det mindste var der da ikke udsigt til hverken storm, oversvømmelse, eller tornadoer. Så den der lette dis, der allerede lå over omegnen, da vi tog afsted fra min lille bopæl, betød ikke alverden.

Det næste var jo så ruten.

Indrømmet. Jeg lavede den om mindst 8 gange undervejs, fordi jeg hele tiden kom i tanke om noget nyt, jeg ikke havde forberedt mig på at vise mit besøg.

Men i det store hele, så nåede jeg at vise det jeg ville. Inklusive den der fantastiske udsigt, der kan være fra Trehøje, når disen får Ebeltoft vig til at virke som skyer, og man pludselig opdager at der faktisk er land på den anden side af "skyerne".

Og den vidunderlige fornemmelse, når man går på brostenene i Ebeltoft, og ser det gamle rådhus dukke frem, med masser af glade bryllupsgæster placeret foran.

Plus bakke op og bakke ned, gennem skovstrækninger og sødaleinden Røndes uendeligt lange opadstigende bygade viser sig i forruden.

Men mest af alt, så var det min idé med turen, der i allerhøjeste grad virkede. Jeg fik vist min engel, hvorfor jeg holder så meget af Djursland, og mærkede virkningen af alle indtrykkene efter vi igen landede i min indkørsel.

Så ja, kære læser, du må meget gerne få lyst til at besøge mit Djursland, og blive lige så betaget af det som både jeg er og mit besøg blev. Men jeg kan ikke love dig, at slutresultatet bliver det samme, som det blev for min engel og jeg.

Det er nemlig vores - og vores alene.

Livet er dejligt - godt det er gratis og ikke på recept.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar