Andre Sider af mig

mandag den 3. juli 2017

Endnu en start.


Det er helt utroligt, så glad jeg kan blive, når jeg møder mennesker jeg ikke har set i flere måneder. Som nu i dag, hvor jeg her til morgen genså og mødtes med alle de dejlige mennesker, jeg har været på Livsstilscenteret med.

Ja det vil sige, ikke dem allesammen - der er jo trods alt nogen, der blev færdige med deres ophold sidste gang, for tre måneder siden. Men alle de andre, der stadig har et eller flere ophold tilbage, inden de ligesom jeg må slippe Centeret, og fortsætte ud af den gode sti, der er blevet lagt under indlæggelserne.

Sangerinden, med den pragtfulde stemme, musikeren med det bløde anslag, ægteparret med overskud nok til mange, og hele banden af andre, der næsten samtidig vælter ind af døren på Centeret, med ét mål for øje.

At få det bedre.

Og jeg må erkende, at det, at stå klokken tidligt op om morgenen, og blive mødt med et kæmpesmil og en gigakrammer - blive modtaget med glæde og forventning - og kunne høre hvor meget den enkelte ser frem til endnu et godt og vellykket fire-dages ophold - er ren livseliksir for mig.

Når jeg så samtidig kan se, at centerets idéer, program, og opfordringer virker og har fået mennesker, jeg er kommet til at holde af, til at få det bedre, så kan dagen kun blive god.

Hvilket den også blev.

Måske lige med undtagelse af min ulyksalige evne til at vælge programdele, jeg egentlig godt ved vil medføre muskelsmerter og vaklende gang - jeg var nemlig endnu en gang så overmodig at sætte mig på det, der hedder Tempo i Vand, og blev i femogfyrre minutter gennemheglet i varmtvandbassinet, sammen med andre, der havde været lige så overmodige.

Jeg tror, jeg har fundet muskelgrupper i min krop, der egentlig ikke skulle eksistere, men som lige nu rent sadistisk piner mig, hver gang jeg laver en bevægelse.  Men det er vel egentlig også meningen med det her ophold - at sørge for, jeg finder nye måder at bibringe min aldrende overvægtige og syge krop bedre mulighed for at hele sig selv.

Og så måske tabe noget af det overflødige fedt i processen.

Så det vil jeg med største glæde kaste mig ud i de næste dage - ihukommende den gode sætning, jeg har brugt før her på blog'en - at Handling skaber Forvandling.

Det vil jeg så bruge de næste 24 timer på - i Sindsro og med Mod til at ændre det, der kan ændres.

Og så tager jeg lige en tur mere i varmtvandsbassinet imorgen tidlig - når jeg nu e r igang med at pine mine muskler, kan jeg jo ligeså godt blive ved, ikk' ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar