Andre Sider af mig

søndag den 5. marts 2017

Og vinderen blev.........


.......... Livet.

Udenfor mine vinduer viser den danske natur sine begyndende forårsfornemmelser. Lidt blæst - lidt vand - og temperaturer, der svinger op og ned i løbet af dagen. Små, hvide blomster ses i haverne, og får smilet frem på et ellers vintertræt ansigt.

Om morgenen høres pludseligt lyde fra dagligt flere typer fugle, der, selv inden lyset er helt brudt frem, søger at finde den kommende sæsons mage, så der kan produceres flere dunede yndigheder, end de lokal katte kan nå at spise.

I mit sind vokser en ro frem, der på daglig basis sørger for at jeg holder mig på den rette side af det hegn, jeg tidligere brugte så meget af mit liv på at hoppe over - igen og igen.

Forleden dag satte jeg mig selv og mit mødige korpus til salg her på bloggen. Vel vidende, at buddene ville være få, og sikkert lige så velmenende, som tilbuddet. Men det gjorde godt, at få sat ord på, hvordan 10 måneders daglig kamp slider på den ellers positive indstilling, jeg gik ind i kampen med.

Det er jo ikke altid givet, at hverdagen bliver lige så positiv, som jeg kunne håbe. Nogle gange vinder negativiteten, og sortheden fylder mere end godt er. Især, når fortidens synder bliver kigget på, og jeg begynder at dissekere mig selv og mine tanker, for at finde frem til den sandhed, der jo altid gemmer sig i ethvert minde og enhver begivenhed.

Men sålænge sortheden holder sig tør, og negativiteten kan behandles med omtanke og omsorg - også af mig selv - føler jeg at selv sådanne dage indeholder en uvurderlig gevinst.

En gevinst, der genopbygger Visdommen til at kunne se forskel på hvad jeg kan ændre, og hvad jeg ikke kan ændre. En Viden, om mig selv og mit liv, der forhåbentlig kan være med til at gøre en forskel for andre.

Både for de mennesker, jeg har såret, snydt, gjort ondt, og forladt. Og de mennesker, jeg har elsket, hjulpet, og gjort godt for.

Og for dem, jeg kommer til at møde fremover.

Så mens jeg stille accepterer, at de mennesker, der har såret mig og gjort mig ondt i mit liv, selv må finde ud af at tage ansvar for deres handlinger, tilgiver jeg dem fuldt ud og af et rent hjerte.

Og ja, vinderen af "Kampen om Skribentens Mødige Korpus" blev det Vidende Liv.

For uden Viden, intet Liv, og uden Liv, ingen Viden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar