Andre Sider af mig

søndag den 12. marts 2017

Sins from Yesterday.


Det lyder lidt corny, men kunne egentlig godt være navnet på en eller anden ny dansk musikguppe. Så er spørgsmålet bare, om det er pop, rock, country eller heavy, gruppen skal beskæftige sig med. Og om de synger på dansk.

Guderne må vide det, men deres første hitsingle -og ja, jeg ved godt jeg er oldgammel, og at det idag hedder hitcd - kunne meget passende hedde Fighting the Day Away, for nu at blive i omskrivningernes verden.

For det var netop dét, jeg brugte dagen i går på.

At kæmpe.

Men denne nu overståede skønne lørdag i marts, var det ikke med offentligt ansatte sagsbehandlere, tidligere samlevere eller ægtefæller, eller mine indre dæmoner, jeg kæmpede dagen lang.

Det var muterede ulve, flyvende monstre, og shaman-agtige pelsbeklædte humanoider, jeg og min følgesvend den blå Voidwalker, med det mundrette navn Zhangthyk, bekæmpede i timevis.

Jeg trak nemlig dagen ud af eksistens, og brugte den på at spille Wow - World of warcraft.

Et computerbaseret eventyrspil, jeg ikke har spillet i mange år, men som jeg genoptog en weekend for et par uger siden.

Og hvor er det dog vidunderligt ikke at skulle spekulere på andet, end hvordan jeg kan bruge de evner Tpau, min spilfigur, er udstyret med, og de kræfter han som Warlock har samlet op undervejs, til at bekæmpe det onde, og hjælpe det gode.

At jeg så samtidig får genopladet mit indre barn, ved på den måde at lege dagen væk, er jo kun en ekstra belønning, ud over fornøjelsen ved at give slip på alt, der plager, for en dags tid.

Jeg ved godt, at livet og problemerne / opgaverne ikke forsvinder, ved at blive skubbet i baggrunden.

Men de får lov til at antage en størrelse, der retmæssigt passer til dem, så når jeg igen tager fat på dem, kan jeg se hvor små de i virkeligheden er.

Så er det også samtidig lidt hyggeligt at finde ud af,  at det, jeg lever efter på daglig basis, også gælder inde i spillet. At finde ud af, hvad der kan ændres, og hvad der ikke kan. Med ro, mod, og visdom kan jeg  herinde ligeledes føre min personlighed frem mod målet.

Et mål, der altid nåes. når bare jeg gør det bedste jeg kan.

Jeg tror jeg sætter den der hitcd på igen. Titelnummeret har en inciterende rytme og en fængende tekst - bare et par timer.

Tpau og Zhangthyk - Go !


1 kommentar: