Andre Sider af mig

fredag den 11. november 2016

Ingenting

Der var engang en klog mand - jeg tror han var kineser, eller noget lignende - der sagde, at "Ingenting kommer af Ingenting".

Det kan jeg nu modbevise.

Det er nemlig sådan, at jeg gennem de sidste mange dage, ikke rigtigt har haft overskud til at gå i gang med de ting, jeg normalt ville gøre et par gange om ugen. Jeg har nærmest gjort en dyd ud af, at sidde helt stille, og bare betragtet Ingenting ske. Og undret mig over, at Ingenting har kunnet gøre dét, som Ingenting har gjort herhjemme ved mig.

Ingenting er blevet gjort, tværtimod har det hele stået stille, i en sådan grad at jeg nærmest har kunne "se" det Ingenting, som Ingenting efter den kloge mands mening kommer af.

Jeg er derfor i den fantastiske situation, at jeg nu, kære læser, kan afsløre for dig - ja, udelukkende for DIG - hvad dette mystiske Ingenting er, og hvordan du skal behandle det.

Det koster dig ikke andet, end de få øjeblikke af dit liv, du bruger på at læse dette indslag i min blog, men det vil sandsynligvis ændre dit liv på flere afgørende punkter, end du havde regnet med.

Men lad mig først lære dig, hvordan du selv kan "se" dette mystiske Ingenting.

Løft dit blik fra skærmen, og kig igennem din stue uden at fokusere på noget som helst. Denne aktivitet virker bedst, såfremt din stue er oplyst af dagslys, ja endda helst af sol.

Og læg mærke til, at du efter nogle få øjeblikke pludseligt opdager noget, du sikkert aldrig har set før. Småbitte, drivende, faldende, roterende stykker Ingenting, der langsomt nærmer sig dit gulv og dine møbler, for derefter via Ingentings kraftige gensidige tiltrækning, at blive samlet i større mængder.

Mængder, jeg normalt ville sige, var Ingenting, såfremt eventuelle gæster påpegede mængden af dem overalt i mit hus.

Eller sagt på en anden måde - Ingenting akkumulerer Ingenting, og på den måde kommer Ingenting af Ingenting.

Hvordan skal du, kære læser, så reagere på denne verdensomvæltende opdagelse ? Hvordan sørger du for, at Ingenting overtager dit hjem, og pakker din hverdag ind i et gråt, uigennemtrængeligt morads af Ingenting i vældige bunker ? Det er faktisk ret nemt.

Du skal bare gøre, hvad jeg selv har tænkt mig at gå igang med, når jeg er færdig med at skrive denne uvurderlige oplysning til dig. Men pas på ! Ingenting har en evne til at dreje dig væk fra denne aktivitet, så let som Ingenting. Og er du først drejet væk fra Ingenting, vil Ingenting ske resten af dagen, og Ingenting vil kunne fylde din verden igen. Med Ingenting.

Derfor: Fat din støvsuger, og sørg for at komme ind i alle krogene, for på den måde at fjerne det Ingenting, der er kommet af Ingenting. Tør derefter alle overflader af med en let fugtig klud, og slut hele seancen af med at vaske gulvet i en velduftende blanding sæbevand.

Hvad siger du ? Kalder du Ingenting for Støv ?

Det kender jeg Ingenting til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar