Andre Sider af mig

fredag den 16. december 2016

At rejse.......


..... er at leve. Var det ikke gamle H.C., der skrev det i tidernes morgen ? Uanset, så er det ganske vist - det, at bevæge rundt i verden og indsuge nye indtryk, smage nye ting, og møde nye mennesker, er at leve.

Også selvom rejserne for mit vedkommende i øjeblikket består af de månedlige ture til Møllen, for at deltage i efterbehandlingen. Jeg nyder hver eneste gang, at tage turen til Århus med bussen. Se alle de morgentrætte og afventende mennesker, der er på vej på job eller på vej til skole. For så, efter en hyggelig biltur resten af vejen, at møde mennesker, med hvem jeg deler et fælles håb, og gennem vores samtaler finde håb og forsikring om, at sygdommen vi deler, kan fjernes succesfyldt fra hverdagen.

Dét er også at leve.

Men i denne just nybegyndte weekend bliver rejserne lidt anderledes. For ikke bare skal jeg naturligvis ned til efterbehandlingen - jeg skal også ud på en rejse i det uvisse lørdag. En rejse, der såfremt den er succesfyldt, kan ændre mit liv og min hverdag på mange punkter.

Den vil være et sats, rejsen. Men et sats, der kan komme til at betyde nye omgivelser, nye mennesker, nyt arbejde. Samt et farvel til den efterhånden alt for lange periode som sygemeldt.Jeg krydser for alvor fingre for, at det kan lykkes, uden utidig indblanding fra andet og andre.

Men allerførst det vigtigste. Rejsen til Møllen - og efterbehandlingen. For uden den, ingen ændring og ingen fremtid.

Afsted det går............

Ingen kommentarer:

Send en kommentar