Andre Sider af mig

onsdag den 7. december 2016

Mango - for man er vel go' .......


..... til det der med at lave en salat, der ikke bare ser godt ud, men som også smager henrivende - og er hamrende sund.

Sådan en har jeg lavet - altså ikke alene, men sammen med en medpatient her på Livsstilscenteret i dag. Baggrunden er, at vi her den sidste aften gerne skulle kunne omsætte en del af den snak om spisevaner til et samarbejde i teorikøkkenet, der skal udmønte sig i en festmiddag til os alle sammen.

Så vi 16, der havde meldt os til det, mødte friskt op henad 15-tiden, og har så på de to timer der er gået siden, fået skruet en ganske pænt udseende festmiddag sammen.

Jeg - og min medpatient - har så lavet en mango/reje/ruccola/rødløg/chili-salat, hvor den eneste dressing er lidt citronsaft, samt noget salt og peber.

Og så er jeg tilbage ved mit indledende praleri. For den s e r sgu godt ud, den bette salat. Og den
s m a g e r ganske henrivende. Når jeg nu altså selv skal sige det.

Hvilket jeg gerne gør, for en af de ting, der bliver påpeget her på Centeret er, at man skal benytte sig af alle de positive udtryksmåder, man kan finde - for på den måde at lægge bunden for et længerevarende livsstilsskift.

Hvilket jo er dét, det hele drejer sig om.

Så om en time skal der smovses - i reje/ruccola/mango/rødløg/chili-salat som forret - forloren and med det hele som hovedret - og ris á la mande med kirsebærsovs som dessert.

Alt sammen pyntet efter alle kunstens regler, og serveret samt præsenteret ved bordene af de "kokke", der har lavet den enkelte ret.

Så  Gordon Ramsey og Jamie Oliver- gå hjem og vug - eller tag' en tudekiks - hjemmelavet, selvfølgelig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar