Andre Sider af mig

mandag den 12. december 2016

Da æ ålti'.......


........arbejd' nok te dem der gjærn wil arbejd'.

Hvilket et eller andet sted på det fineste illustrerer hvordan ansatte på et kommunalt Jobcenter kunne tænkes at tænke. Jaja, det lyder lidt forsigtigt, men det skal jeg jo være, når jeg pludselig er kastet ud i at skulle op mod de kommunale vindmøller, og ikke engang er udstyret med hverken lanse eller hest.

Så derfor døber jeg herved min trofaste bærbare pc Rocinante, og forventer, at den vil være lige så trofast i min kamp mod de uhyyyyyyyggelige kommunale vindmøller, som den oprindelige Rocinante var overfor Don Quixote de la Mancha. De er begge to lige magre, at kigge på - både fra siden og bagfra.

Desværre har jeg ingen trofast Sancho Panza, der kan være min væbner, og stå mig bi, når møllevingerne banker mig ned af mit magre øg, og min lanse svirrer forgæves gennem luften.

Så sig trøstigt til, kære læser, hvis du har mod på at ledsage en dansk Don Quixote i hans kamp. Og måske hviske lidt fornuft ind i hans (mit) tykke hoved. Det kommer sikkert til at være tiltrængt undervejs i kampen.

Hviskende i vinden siger møllerne at mit helbred - min Dulcinea - ikke er istand til at modtage det, der er ret til. Huggende ned mod dette mit kun med mobiltelefonen beskyttede hoved, har de hvæset at de, og kun de, har ret, og nægtet at vise mig, denne dags Don Quixote, beviset for deres ret.

Sikkert fordi, disse uhyrlige møller på et splitsekund agter at forvandle sig til drager, der kun kan nedlægges af en modig ridder-af-den-bedrøvelige-skikkelse. Så frem jeg kaster mig - ind i kampen  - og lader mit heltemod vise min Dulcinea, at jeg har retten til hende.

Eller kort sagt - mit helbred er sgu mit, og ingen pencilpusher kommer til at bestemme hvornår jeg er henholdsvis syg nok til at oppebære hjælp - eller rask nok til at arbejde. Punktum !

Så pas på derude, kære læsere. Dragerne er løse, og agter at æde jer op, såfremt i forsøger at kræve jeres ret. Egentlig en ret god opsummering af det hele, ikk'?

Hvor dælan er Sankt Georg, når man har brug for ham............. ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar