Andre Sider af mig

fredag den 16. september 2016

Dagen i dag er en god dag.

Udenfor er det stadig mørkt. Natten slipper kun nødigt taget i verden, og afleverer en månestrålende afskedshilsen med et himmelstrålende stjernetæppe. I mit sind er fred, og lyden af kaffen der snorkende brygges af en maskine med trang til afkalkning. Leverpostej og makrelsalat - velsmagende morgenmad, når man har dén trang, mens termometeret viser utrolige 20 varmegrader her på en septembermorgen.

Og forude venter en dag med bevægelse. En rejse til mit helligste sted, mit indre, min ædruelighed. Min efterbehandling.

Dagen bliver fyldt med følelser, der alle skal tages ind i fulde drag. Bekræftelser og bedrøvelser bliver blandet med klapsalver og samvær. Snak og lytten kommer til at fylde hver enkelt ledig stund. Og Sindsroen vil sænke sig over os.

Den Sindsro - der accepterer de ting jeg ikke kan ændre
Giver mig mod - til at ændre de ting jeg kan
Og visdom - til at kende forskellen.....

Det bliver en god dag i dag, for jeg er et godt menneske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar