Andre Sider af mig

torsdag den 15. september 2016

Hvad lider DU af .......

.... for jeg lider af et typisk tilfælde af FDISMI.

Men inden jeg lige afslører, hvad denne spændende forkortelse står for, er det vist på tide at afsløre, hvad undersøgelsen igår umiddelbart kom frem til.

Den næsten selvudslettende, usynlige læge af ukendt art (præsentation havde måske nok løst det problem), fandt efter mishandling af både min hals, mavesæk, 12-fingertarm, tyktarm, endetarm og meget andet, ud af at jeg sikkert havde SIBO, IBS, TTK, og derudover et sår i min TT.

Jeg må indrømme, at på dét tidspunkt kunne han have fortalt mig, at jeg galoperende rumsyge, og at min hud ville sprække og give plads for en 22-armet alien med dårlig ånde - jeg lyttede ikke meget efter.

Måske nok fordi, jeg på de tidspunkter, hvor han oplyste sygeplejersken disse fakta, havde først en 2.5 cm tyk slange hamret ned gennem spiserøret og ind i min mave / tarm, og derefter en lidt tykkere version af slagsen proppet op hvor solen ikke skinner.

Slangen i maven havde en tendens til at hamre mod væggen i mavesækken og siden i tarmen, og slangen i den (senere) anden ende blev vredet omkring hjørnerne så hovedet på den skrabede kraftigt mod tarmvæggen. Ikke ligefrem noget, der kunne medvirke til en forhøjet lytteevne. Så lægens (hvis det var det, han var) få, men sikkert velmente bemærkninger til den unge sygeplejerske, der under det hele havde travlt med at fiksere mig så jeg ikke under nogen omstændigheder kunne bevæge mig, blev kun hørt perifert. Men hørt, det blev de.

Så nu ved jeg, hvad jeg også lider af. Jeg bruger ordet "også", fordi den venligt selvudslettende behandler (det var nok et bedre ord for ham) efter seancen fortalte, at udover disse for ham ikke særligt interessante mave / tarmsygdomme var der sikkert noget andet i vejen, som han ville lade andre om at finde ud af, når de prøver han havde taget fra mine tarmvægge var blevet undersøgt.

Nu var det sådan, at jeg på det tidspunkt ikke længere havde nogle former for slanger proppet hverken ind eller op i nogen del af mig, så jeg mente lige at jeg ville stille behandlervæsenet nogle spørgsmål om de andre ting, der var blevet fundet i mit system tidligere. Altså,blandt andet de der 3 knuder der nu er i min galdeblære.

Men det var ikke hans bord........ citat slut.

Og så blev jeg hastigt rullet ud af rummet og efterladt på maven på en briks, med gardiner trukket til rundt om mig, og med besked på at trække i snoren når luften var gået af mig. Og indrømmet - for en gangs skyld var det vidunderligt at føle gassen gå af mig, selvom længden, styrken, og højden af de dertil hørende lyde nok kunne have blæst Storebæltsbroen ren for biler.

Men altså - nytilkomne diagnoser - SIBO, IBS, TTK, og  sår på TT.

Hvad mon det betyder ?

mall I ntestine B acteria O vergrowth,  I rritated B ovel S yndrome, T olvfinger T arm K atar, og sår på T olvfinger T armen.......

Og hoveddiagnosen ? FDISMI ? Det er ganske simpelt F orkortelser D er I kke S lår M ig I hjel.

Til gengæld er jeg et af jordens tavseste væsener i dag og de kommende dage. Behandlingsvæsenet kom nemlig til at ramme en kende forkert på vej ned og op gennem min hals (han forsøgte 5 gange), så min stemme ikke er noget at skrive hjem om de næste dage. En tilstand mine forhenværende koner og kærester med sikkerhed ville have elsket at opleve.

Jeg mangler stadig nogle undersøgelser på min vej gennem alt det her, så bliv bare hængende på min blog - inden længe har jeg sikkert et helt dusin spændende forkortelser, der kan forpeste min hverdag og gøre mit liv lidt mere kompliceret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar