Andre Sider af mig

tirsdag den 20. september 2016

Kender I det........

......... når morgenen rammer med samme kraft som en forhammer, og alt pludseligt føles gråt i gråt ?

Når alene det, at stå ud af sengen bliver til en næsten uoverstigelig opgave og hvert enkelt skridt tager dobbelt så lang tid som normalt.

Sådan har jeg det i dag.

Jeg ved, at jeg skal igang med en hel masse. At der ligger opgaver og venter på mig, som jeg har lovet mig selv at fuldføre i dag. Rengøring af huset, skrive til advokaten, ordne regninger, finde mad, alt sammen ting der egentlig ikke kan vente, men som nu er sat på midlertidigt Hold, mens jeg forsøger at finde energien til det hele..

Bare det, at sætte mig ved tastaturet og finde ord til blog'en virker som en udfordring, der kan sammenlignes med Olympiaden.

Og jeg ved, hvor det hele stammer fra. Det er ikke fra alle de uforløste ting omkring min forhenværende elskede, ikke fra den daglige 24-timers kamp for ædruelighed, eller kampen for at have råd til at betale regningerne.

Nej - det er fra kampen med min mave / tarm.

Et forstyrret mave/tarm-system kan med største selvfølgelighed indvirke enormt på energi-niveauet i kroppen, og få alt til at virke håbløst. Og når systemet er direkte sygt, kan det påvirke tankerne, følelserne,humøret, ja næsten alt. Og det gør det ved mig i dag.

Jeg er ked, vred, håbløst sort, træls, irritabel, og træææææææt. Og jeg skal kæmpe mig igennem min daglige usødede portion øko-A38 med grovdrys, for den smager mig virkelig ikke i dag. Men ned skal stadset, for jeg ved jo at det hjælper med til at få sat mit system på plads, så det kan begynde at fungere efter hensigten. Samtidig med, at det medvirker til at min dag kan blive bedre, gladere, dejligere. En gang i fremtiden.

Men fremtiden synes langt væk, lige nu. Den virker som om den ikke rigtigt gider være der for mig, den der fremtid. Som om den står og skraldgriner af alle mine desperate forsøg på at blive et normalt og velfungerende menneske, og bare håber jeg fejler.

Det bliver sikkert bedre efter næste mundfuld - eller næste igen......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar