Andre Sider af mig

torsdag den 22. september 2016

Jævndøgn

Ude på min græsplæne er der nogle små gule blomster, der strækker sig ivrigt op i luften efter solens varme stråler. Hver morgen lukker de kronbladene op, og hver aften lukker de dem i igen. Og uanset hvor meget jeg slår græsplænen, kommer de igen. Trofaste og smukke.

Nøjagtigt lige som min kærlighed gjorde. Hver morgen åbnede den sig, ivrig efter at modtage varme fra min partner, og hver aften lukkede den sig i, for at tilbringe natten trygt og varmt. Og selvom den fik tæsk af omverdenen, kom den igen. Og igen.

Men ligesom de gule smukke blomster på min plæne, skal min kærlighed se frem til en vinter fyldt med kulde, frost, rusk, og ingen  varme fra nogen side.

De små gule blomster kommer igen til næste forår, men kommer foråret igen til min kærlighed ?

Kommer varmen og lyset forbi mit hjerte, og tøer de frosne følelser ?

Eller er det her begyndelsen på en fimbul-vinter, og begyndelsen på mit helt eget Ragnarok ?

Dagene er kortere end nætterne nu. Og passer jeg ikke på dem, forsvinder de helt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar