Andre Sider af mig

fredag den 30. september 2016

Tanker

For en gangs skyld vil jeg lade dagens blog bestå af tanker, andre har tænkt - tanker, der på bedste vis beskriver den hverdag, jeg dagligt søger hen imod. Og det kan jeg bedst gøre, ved at sætte Sindsrobønnen på siden :



GIV MIG SINDSRO:

Sindsro til roligt at overveje enhver situation
sindsro til en nuets selvransagelse før jeg reagerer
sindsro til at skelne mellem positiv og negativ kritik
sindsro til at skønne situationens betydning
sindsro til at give andre ret til deres meninger
*
TIL AT ACCEPTERE DE TING JEG IKKE KAN ÆNDRE:

Acceptere at det eneste menneske jeg kan ændre er mig selv
acceptere at jeg har mine begrænsninger
acceptere at knust glas ikke lader sig hele
acceptere at jeg ikke kan leve fortiden om
acceptere at vrede er et tegn på min egen ufuldkommenhed
*
MOD TIL AT ÆNDRE DE TING JEG KAN:

Mod til at gå i rette med mig selv
mod til at erkende mine fejl – og sige undskyld
mod til at erkende min egen del af opstået ufred
mod til at stå fast på mine synspunkter – om end alene
mod til at leve trygt denne dag – og glemme i morgen
*
OG VISDOM TIL AT SE FORSKELLEN:

Visdom til ikke at "skyde gråspurve med kanoner"
visdom til at tale kort – og tie når det er påkrævet
visdom til at søge forsoning – frem for at få ret
visdom til at indse at min sandhed er min alene
visdom til at forstå nuet og evigheden som ét og samme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar