Andre Sider af mig

søndag den 9. oktober 2016

De sidste roser i haven.........

........... kæmper en tapper kamp for at nå at sætte hyben, samtidig med at hækken forgæves forsøger på at holde sig grøn og frisk. Græssets væksthastighed er nedsat med næsten 100 procent, og kun de små gule blomsterknopper, der kigger forskræmt frem, minder om sommeren, der er forbi, og blevet til et efterår der blæser igennem alt, med en vinter der varsler sit komme.

Alt drosler  ned mod stilstand, mens livet strækker våben og overgiver sig til tavshedens periode.

Men i stilstand er der håb.

I stilstand ligger kim til næste forår, næste sommer, næste omgang liv, næste omgang lykke. Og den kommende frost med snedækkede vidder og knusende frost, vil kun modne og styrke kimen inden den uimodståeligt bryder gennem skallen og sætter nye blomster, nye blade, ny kærlighed, nyt liv.

Så kom bare an, vinter. Blæs min krop frostkold, og mine tanker til is. Dæk min dag med mørke, og min varmeregning med flercifrede tal. Jeg vil kigge på den rest af lys, solen glitrende lader slå smut over is og sne, og vide......

.........at næste omgang er klar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar