Andre Sider af mig

mandag den 10. oktober 2016

Parat til intet.

Morgentheen er lavet, og står dampende varm og parat i thekanden. For en gangs skyld grøn, med lemon i. Cursoren står blinkende parat i venstre hjørne af dagens blogindlæg, ventende  på mine fingres hastige færd over tasterne. Selv sidder jeg parat, med the i koppen og the i kroppen.

Og intet sker......

Der er tomt, Tankeløst og tomt. Hele den øverste etage i mit lille morgentrætte hoved er velsignet med fraværet af tanker og meninger, jeg kunne dele med dig, kære læser, og som gerne skulle give din hverdag en smule mere kulør.

Jeg lader blikket glide ud gennem vinduerne foran mig, og noterer mig at verden er skydækket, og at ikke en vind rør sig. I det fjerne kan jeg se skyerne drive dovent afsted, fuldstændigt upåvirkede af min morgenparate skriveblokering, inden jeg nok en gang kigger ned på de uberørte taster på min bærbare. Stadig ingen tanker, ingen meninger, ingen ækvilibristisk dansen gennem ordenes meningsfyldte paradis. Tomt.....

En enkelt tanke kommer snigende, og præsenterer sit indhold med forsigtighed. Kunne det måske tænkes, at selve tanketomheden var netop det, der var på tapetet i dag ? Det, der skulle præsenteres, lægges helt enkelt frem, og accepteres som et faktum ? Distræt lader jeg idéen passere gennem min tanketomme hjerne, tygger lidt på den, og lader den fordøje roligt og fredeligt.

Resultatet dukker stille frem fra de tåger, der har fyldt mit hoved her til morgen. Det eneste, der skal stå i bloggen idag. Og hastigt lader jeg mine fingre danse sætningen frem, mens jeg begynder at glæde mig til min frisklavede kefir med hindbær.

I dag holder blog'en fri.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar