Andre Sider af mig

lørdag den 15. oktober 2016

Vejen til helvede......

...... er brolagt med dårlige undskyldninger. Undskyldninger af den slags, jeg dagligt giver mig mig selv, så jeg kan retfærdiggøre at jeg ikke lige får lavet ret meget hverken hjemme eller ude.

Lige her og nu er undskyldningen, at jeg jo er nødt til at skrive dagens blog, så I har noget at læse, og noget at bruge tanketid på. Men for det første ved jeg jo slet ikke, om der er nogen af jer, der bruger den store tanketid på det, jeg dagligt sidder og nedfælder af næsten tilfældige strøtanker. For det andet er jeg jo aldeles heller ikke nødt til at skrive på min blog dagligt. Der var jo helt sikkert ikke et øje, der ville lægge mærke til hvis der intet stod på dagens blog, før jeg selv påpegede det.

Suk.

Når jeg så er færdig med dagens tanker, er det min krops skavanker der bliver den gode undskyldning for ikke at støvsuge, vaske, tørre støv af, rede seng, og alt det andet dagen kunne være fyldt af.

Heller ikke det daglige ønske om en gåtur i det friske blæsevejr undgår besøg fra de dårlige undskyldninger. Jeg bliver jo også hurtigt forpustet, og hurtigt træt når jeg går. Jeg får det skidt, og dårligt, af at vade rundt udenfor hjemmets trygge vægge.

Plus, at jeg jo helt sikkert ville glippe besøget fra de gamle venner jeg ikke har set ufatteligt længe, og som ganske sikkert forbi samtidig med, jeg nu var ude at gå. De ville så blive enten kede af, at jeg ikke var hjemme - og dermed få deres dag ødelagt. Eller blive sure, og beslutte aldrig at besøge mig igen. Dobbelt loose-loose situation.

Ovenstående er kun nogle ganske få, af de ufatteligt mange, dårlige undskyldninger jeg har på lager, og som alle helt sikkert aspirerer til titlen som Årets Dårligste Undskyldning. Hvis der altså v a r en sådan konkurrence, ville jeg samtidig uden tvivl være den første indehaver af titlen flere år i træk.

Dobbelt suk.

Når jeg så heller ikke kan bruge det, der i mine unge dage var den ultimative dårlige undskyldning, for ikke at skrive mere, end jeg havde gjort - Jeg Er Løbet Tør For Blæk-undskyldningen - og jeg faktisk heller ikke har lyst til at bruge en af mine andre Dårlige Undskyldninger overfor jer, kære læsere - er jeg nok nødt til at skrue bissen på overfor mig selv for at få stoppet Dagens Blog med den bedste undskyldning af dem alle..........

Tak for i dag - og undskyld hvis jeg har spildt din tid......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar