Andre Sider af mig

torsdag den 13. oktober 2016

Formiddagshimmelen.........

........... udenfor mine vinduer viser uendelige variationer over de få farver, der er til rådighed, når flade efterårsskyer dækker synsfeltet. Grå, gråblå, blågrå, sort, hvidt, og strejf af hastigt skinnende blå, farver de min formiddag, og gør min verden smuk.

Rugbrødet, som en Fakta-medarbejder gav væk ved lukketid i søndags, er stadig friskt og lækkert, og efterlader en rig fornemmelse af nydelse, efterhånden som mine smagsløg sanser det svagt syrlige brøds kernerige fylde, inden the'en ledsager brødet mod fordøjelse.

Det er morgen, efter en lang og drømmefyldt nats søvn. En morgen, hvor intet gør ondt, og selv den altid murrende fornemmelse af udspændte mavemuskler har taget en pause. En morgen, hvor jeg ved at smertefriheden kan være en stakket frist, og blive afløst af den vanlige stikkende, murrende, ømme og onde smerte, når først morgenmaden forlader mavesækken, og begiver sig ud på rejsen gennem tarmene.

Men lige nu - gør det godt at leve. Lige nu, er der muligheder i dagen. Muligheder, jeg vil søge at bruge, så min dag kan blive god. Der er venner, der skal kigges til, indkøb, der skal foretages, ture, der skal gåes, rengøring, vask, oprydning.

Liv, der skal leves.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar