Andre Sider af mig

lørdag den 8. oktober 2016

Up, up and away....

.....lyder det i en sang fra nittenhundrede-fortiden.

Det er så samme følelse, der denne morgen skyller gennem mig. Det er af-og hjemrejsen fra Djævleøen, der står parat i mit sind, efter at have sagt farvel og på gensyn til fætter min i en vidunderlig ceremoni helt fri for salmer og  al den slags patos.

Ren, uforfærdet, elskeligt, havde fætter min planlagt sit farvel til os i mindste detalje. En varm og dejlig familie og venneoplevelse, der har sat sit mærke i min sjæl.

Men også en afrejsedag efter gamle venners og efterårsblomsters indtog i mit liv.

Glæde er mange ting, og ægte venskab er en af dem. Så jeg ser frem til endnu et af den slags syn, der er så vidunderlige - gensyn - når jeg engang returnerer til Djævlenes Ø.

For returnerer, det gør jeg - helt uden at vide hvornår eller i hvilken sammenhæng. At returnere, er vel den varmeste kærlighed man kan give, når det drejer sig om venner og familie.

Fættermin returnerer på et tidspunkt i et andet liv - i dette liv returnerer jeg i dag til mit hjem på mit elskede Djursland. Og ser frem til næste returrejse til venner og familie.

At rejse - er at leve. At returnere - er at bekræfte livet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar